logo

Mnóstwo nowoczesnych maszyn do budowy i utrzymania dróg, ciekawe rozwiązania technologiczne i wiele ciekawych rozmów – tak w skrócie podsumować można XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego, które odbyły się w dniach 9-11 maja w Kielcach. Targi odwiedziło ponad 14 tysięcy gości. Nie zabrakło na nich oczywiście oferty spółki LOTOS Asfalt – jednego z głównych dostawców asfaltów i emulsji drogowych w Polsce.

Ogólne

Mnóstwo nowoczesnych maszyn do budowy i utrzymania dróg, ciekawe rozwiązania technologiczne i wiele ciekawych rozmów – tak w skrócie podsumować można XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego, które odbyły się w dniach 9-11 maja w Kielcach. Targi odwiedziło ponad 14 tysięcy gości. Nie zabrakło na nich oczywiście oferty spółki LOTOS Asfalt – jednego z głównych dostawców asfaltów i emulsji drogowych w Polsce.

Tegoroczne targi, w skład których wchodziło 5 wystaw związanych z infrastrukturą drogową – Autostrada–Polska, Maszbud, Traffic Expo, Rotra i Salon Europarking zajęły ponad 30 tysięcy metrów powierzchni. W halach wystawienniczych oraz na terenie zewnętrznym zaprezentowało się ponad 400 firm z 20 krajów całego świata.

Jury targów Autostrada-Polska nagrodziło spółkę LOTOS Asfalt medalem za wprowadzenie z powodzeniem na polski rynek tzw. asfaltów bardzowysokomodyfikowanych HiMA (z ang. Highly Modified Asphalt), które są wykorzystywane m.in. w trakcie budów tzw. nawierzchni długowiecznych (z ang. Stone Mastix Asphalt). Trwałość nawierzchni drogowych jest bardzo istotna w dobie wzrastającego natężenia ruchu na autostradach krajów uprzemysłowionych. Wzrastający ruch samochodowy wpływa na szybsze zużycie nawierzchni dróg, kierowcy jednocześnie oczekują, że ruch na drogach będzie płynny i skróci się czas remontów i związanych z nimi postojów. Rozwiązanie tych problemów stanowi właśnie budowa nawierzchni długowiecznych na bazie asfaltów wysokomodyfikowanych. Żywotność tych nawierzchni wynosi co najmniej 50 lat a ich zastosowanie znacznie zmniejsza koszty utrzymania nawierzchni drogowej oraz skraca czas oddania drogi do ruchu.

 

 

Warto nadmienić, że z wykorzystaniem asfaltów HiMA z LOTOSU wykonywano już w Polsce nawierzchnie długowieczne m.in. w ramach remontu nawierzchni ul. Radzymińskiej w Warszawie, wykonywanego jako tzw. „nakładka warszawska” czyli szybki remont wcześniej wytypowanych przez zarządców ulic w obrębie miasta.

Targi Autostrada–Polska to dowód na to, jak zmienia się polska branża budowlana. Na stoiskach nie brakowało innowacyjnych produktów, takich jak na przykład ładowarka kołowa z napędem elektrycznym czy specjalne bariery drogowe poprawiające bezpieczeństwo na drodze. Ponadto można było dowiedzieć się jakie zastosowanie ma druk 3D w tej gałęzi gospodarki oraz czy roboty są w stanie zastąpić pracowników robót drogowych.

 

Udostępnij